Nna nem kell
nagyra gondolni, csak amolyan kis bemutató, miként alkot a hómjúzer.. |
Bizonyára elküzd mindenki azzal, és napokat agyal
azon, hogyan is kellett volna bekötnie a cuccait, hogy a legjobban tudja
használni a cuccait. Nnna, én így kötöm be, ahogy alant mutatom is.
Írok róla pár sort is, hogy megértsd, miért tettem úgy ahogy. Pár
vezér szempontot is felsorolok. Hát akkor lássuk:
Az én véleményem, ami az enyém, és én találtam
ki, amit ide leírok, az enyém. :) Szóval ez a megvalósítás
kifejezetten házi felhasználásra készült, és nem professzionális célokra.
Ennek tükrében kérem értékelni saját céljaidra.
Mire is
figyelj?
- Törekedj kis jel/zaj viszonyra, hogy zajtalan
felvételeket készíthess.
- Kerüld a sok kábelt, hogy átlásd a
rendszered, és ne szedj össze felesleges háttér zajt.
- Kerüld a csatlakozók nagy mennyiségét,
hogy a frekvenciameneted széles maradjon, és csökkenjen a hibalehetőség
átszerelésnél.
- Kerüld a felesleges A/D és D/A konverziókat,
hogy a jeltorzulások csökkenjenek.
- Használj minimális mennyiségű berendezést,
hogy könnyíts életeden, és hogy az alkotásra koncentrálhass.
- Fix szerelésben gondolkodj, különben örökre
az átvariálások rabja leszel.
- ...
Mit mibe?
A
rendszer közepe, keverője jelenleg az APSLive kártya. Ennek megfelelően
e köré épül minden. Hogy halljam is, egy NAD 3020i segít
ebben. Viszont ez a végfokozat képes fogadni több sztereó analóg
vonalbemenetet is. Ezt természetesen kihasználtam. A NAD-ba jön a rádióm,
egy régi kis deck, egy nem létező lemezjátszónak is van hely, és a
monitor bemeneten csüng a PC fő kimenete, az APSLive master kimenete. A
NAD monitor kimenetén mindig az a jel szól, melyet kiválasztok, kivéve
a monitor bemenet, így lehetőségem van arra, hogy a rádió bemenjen a
midiman A/D konverteren át vissza az APSLive-ba digitálsi bemeneten
keresztül. Azért a jó kis midiman-en keresztül, mert nincsen elég
analóg bemenet az APSLive-nak, és ráadásul ez az A/D talán jobb is
(persze hogy jobb), mint a kártyán lévő. Így ha egy külső
vonalbemenetről jobb minőségben kívánok rögzíteni, ez a hatékony
megoldás. Például rádió felvétel így készíthető. Az APSLive egy
második analóg kimenettel is rendelkezik, mely az APSLive mixer-éről
aux kimeneten bármi kikeverhető a jelenlegi felállásban a deck record
bemenetére. Így megoldható, hogy egy időben hallgatsz 2 dolgot a gépen,
és az egyiket fel is veszed kazettára.
A sima SB Live! LiveWare 3 driver-rel igazán amolyan elő-monitor,
nem-zene kártya. Az analóg bemenetekre csatlakozik a külső modem voice
kimenete, a CD-ROM analóg kimenete (úgy is grabb' van, ha jó minőség
kell), az ATI TV kártyájának hangja, is. Mivel a TV kártya, a PC-ből
működő telefon, és egyéb multimédiás lelkesedések előszeretettel
kapcsolgatják, állítgatják a hangerő csatornákat. Az APSLive erre
nem alkalmas, nem enged hozzáférést a multimédiás szoftvereknek. Így
minden ilyen az SB Live! kártyámra van bízva.
Amint láthatod jobbra, a Multimedia Properties-ben a
kimenet az APSLive, míg a bemenet az SB Live!, és a hangerő szabályozó
ki van kapcsolva (pipa kiszedve). Így a multimédiás felvételek bele
tudnak nyúlni a felvételi szintbe, mely az SB Live!-on kell, hogy
menjen, és a zenei szoftverek pedig elsődleges hangkimenetnek az
APSLive-t veszik.
A digitális ki/bemenetek a két kártyán össze vannak
kötve. Ez mire jó? Olvasd el itt.
A HardSID Quattro kártyám jelenleg 2 db SID 8580
chip-t tartalmaz. Ennek megfelelően 2 monó csatorna él rajta a 2x3
polifóniára. Ezek az APSLive analóg bemenetére csatlakoznak, melyek az
APSLive mixer-én külön csatornaként jelentkeznek, külön parametrizálási
és effektezési lehetőségekkel. Ezért nem a midiman A/D konverteren
megy be a HardSID jele. Ugyanis ott nem tudnám összehúzni, parametrizálni,
csak esetleg utólag, ha már wave-be rögzítettem. Nna, nem akartam
ezzel bűvészkedni.
Kattints
a képre megtekintésre!
|